02.07.2017 - Filip Mróz
W poprzednim artykule stworzyliśmy grę sterowaną za pomocą ruchów ciała (a la KINECT). Rozwińmy ją o nowy element - gracz któremu zabraknie farby, musi po nią biec.
|
19.05.2013 - Filip Mróz
Masz ochotę zagrać w grę sterowaną ruchami ciała? Nie potrzebujesz do tego KINECTA! W tym artykule samodzielnie napiszemy grę, używającą zwykłej kamerki, w której własnymi rękami pomalujemy wirtualny płot.
|
23.04.2013 - Kuba Kowalski
Zasady gry programistycznej Wumpus znajdującej się w systemie Meridius.
|
20.01.2013 - Kuba Kowalski
Zasady gry programistycznej Karciane Potyczki Magów znajdującej się w systemie Meridius.
|
19.01.2013 - Jakub Kowalski
Zasady gry programistycznej Skarb Labiryntu znajdującej się w systemie Meridius.
|
04.11.2012 - Kuba Kowalski
Zasady gry programistycznej Kółko i Krzyżyk znajdującej się w systemie Meridius.
|
03.11.2012 - Kuba Kowalski
Opis mechanizmów wspomagających testowanie botów dzięki którym dużo sprawniej wykryjemy błędy w programach oraz szczegółowo prześledzimy przebieg ich działania.
|
02.11.2012 - Kuba Kowalski
Jak od podstaw stworzyć własnego bota do systemu Meridius: aktualizacja bota, protokół komunikacji z grą, przykłady prostych botów.
|
01.11.2012 - Kuba Kowalski
Przedstawienie systemu zarządającego grami programistycznymi Meridius, podstawowe informacje, opis interfejsu oraz funkcjonalności.
|
01.10.2012 - Marcin Milewski
W tym artykule zmienimy prymitywny sposób wyboru pozycji bohatera po utracie życia. Dokonamy także kilku
zmian podnoszących przyjemność płynącą z gry w naszą platformówkę.
|
22.09.2012 - Patryk Filipiak
O tym, że nie mając żadnej wiedzy o świecie, można całkiem sporo się o nim dowiedzieć bez niczyjej pomocy.
|
22.03.2012
Bjarne Stroustrup, jeden z twórców języka programowania C++, będzie gościem Instytutu Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego w czwartek 29 marca. Wygłosi on wykład pt. C++11 Style – A Touch of Class Zapraszamy na spotkanie: czwartek, 29 marca, godz. 17:15 (budynek Instytutu Informatyki UWr, sala 25)
|
28.10.2011 - Mateusz Osowski
W kolejnej, ósmej już części tego kursu, zaczniemy uczyć bohaterów niezależnych czegoś o otaczającym ich świecie. Poznamy metody pozwalające kierować postać przez labirynty. Posłuży nam do tego algorytm wyszukiwania ścieżek A-Star.
|
28.09.2011 - Filip Mróz
Czy chciałeś kiedyś zrobić film, w którym uciekasz przed tyranozaurem czy rzucasz kule ognia, tak jak to wygląda w kinie?
W tym artykule pokazujemy, jak to zrobić w domowych warunkach.
|
31.08.2011 - Tomasz Urbański i Tomasz Kupczyk
Prezentujemy nową grę na portalu: snake.
Informatyka pełna jest problemów tak trudnych, że konwencjonalne metody zawodzą. Czy warto rezygnować, kiedy je napotykamy ? Nie ! Czas podpatrzyć naturę i przestać się bać wszelkich problemów. A wszystko na przykładzie kultowej gry Snake.
|
21.07.2011 - Mateusz Osowski
Dotychczas zajmowaliśmy się techniczną stroną silnika, mechaniką całego systemu. Przyszedł czas na poznanie sposobów poprawiania graficznej strony gry. Przyjrzymy się systemowi materiałów silnika renderującego Ogre, a także napiszemy podstawowe programy cieniujące (shadery).
|
02.06.2011 - Marcin Milewski
Nadszedł czas, aby dodać pędzel o specjalnej mocy. Nasz multipędzel będzie mógł narysować nawet
kilkadziesiąt kafelków jednocześnie!
|
31.05.2011 - Paweł Hałdrzyński
Systemy biometryczne cieszą się w Polsce coraz większą popularnością – przybliżmy ich działanie. Poznamy wybrane metody ataków biometrycznych (oraz jak się przed nimi bronić), a także dowiemy się jak wygląda paszport biometryczny.
|
12.05.2011 - Mateusz Osowski
W tym artykule poruszymy bardzo ważną kwestię - modelowanie stanów postaci. Dotychczas posługiwaliśmy się prostym automatem skończonym, lecz w świetle przyszłej implementacji sztucznej inteligencji ręczne zarządzanie przejściami staje się niewygodne. Spróbujemy nowego spojrzenia na ten problem i poszukamy bardziej skalowalnego rozwiązania. W ramach polepszania modelu stanów dodamy też upłynnianie animacji.
|
28.03.2011 - Mateusz Osowski
Tematem tego artykułu jest ekwipunek i uzbrojenie. Zaimplementujemy prosty interfejs przeglądania ekwipunku i pozwolimy graczowi wybrać broń bohatera.
|