Artykuły

02.07.2017 - Filip Mróz
TrudnośćTrudność

Gra sterowana kamerą - bieg po farbę

W poprzednim artykule stworzyliśmy grę sterowaną za pomocą ruchów ciała (a la KINECT). Rozwińmy ją o nowy element - gracz któremu zabraknie farby, musi po nią biec.

19.05.2013 - Filip Mróz
TrudnośćTrudność

Gra sterowana kamerą - pomaluj płot

Masz ochotę zagrać w grę sterowaną ruchami ciała? Nie potrzebujesz do tego KINECTA! W tym artykule samodzielnie napiszemy grę, używającą zwykłej kamerki, w której własnymi rękami pomalujemy wirtualny płot.

23.04.2013 - Kuba Kowalski
Trudność

Dokumentacja gry Wumpus

Zasady gry programistycznej Wumpus znajdującej się w systemie Meridius.

20.01.2013 - Kuba Kowalski
TrudnośćTrudność

Dokumentacja gry Karciane Potyczki Magów

Zasady gry programistycznej Karciane Potyczki Magów znajdującej się w systemie Meridius.

19.01.2013 - Jakub Kowalski
Trudność

Dokumentacja gry Skarb Labiryntu

Zasady gry programistycznej Skarb Labiryntu znajdującej się w systemie Meridius.

04.11.2012 - Kuba Kowalski
Trudność

Dokumentacja gry Kółko i Krzyżyk

Zasady gry programistycznej Kółko i Krzyżyk znajdującej się w systemie Meridius.

03.11.2012 - Kuba Kowalski
Trudność

Tworzenie i testowanie własnego bota, cz. 2: Testowanie

Opis mechanizmów wspomagających testowanie botów dzięki którym dużo sprawniej wykryjemy błędy w programach oraz szczegółowo prześledzimy przebieg ich działania.

02.11.2012 - Kuba Kowalski
Trudność

Tworzenie własnego bota, cz. 1: Podstawy

Jak od podstaw stworzyć własnego bota do systemu Meridius: aktualizacja bota, protokół komunikacji z grą, przykłady prostych botów.

01.11.2012 - Kuba Kowalski
Trudność

Podstawy korzystania z systemu Meridius

Przedstawienie systemu zarządającego grami programistycznymi Meridius, podstawowe informacje, opis interfejsu oraz funkcjonalności.

01.10.2012 - Marcin Milewski
TrudnośćTrudność

Gra 2D, część 14: Lepszy respawn i kilka szczegółów

W tym artykule zmienimy prymitywny sposób wyboru pozycji bohatera po utracie życia. Dokonamy także kilku zmian podnoszących przyjemność płynącą z gry w naszą platformówkę.

22.09.2012 - Patryk Filipiak
TrudnośćTrudnośćTrudność

Sieci neuronowe: czego można się nauczyć bez nauczyciela?

O tym, że nie mając żadnej wiedzy o świecie, można całkiem sporo się o nim dowiedzieć bez niczyjej pomocy.

22.03.2012

Bjarne Stroustrup we Wrocławiu

Bjarne Stroustrup, jeden z twórców języka programowania C++, będzie gościem Instytutu Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego w czwartek 29 marca.

Wygłosi on wykład pt. C++11 Style – A Touch of Class

Zapraszamy na spotkanie:

 czwartek, 29 marca, godz. 17:15 (budynek Instytutu Informatyki UWr, sala 25)

28.10.2011 - Mateusz Osowski
TrudnośćTrudność

Tworzenie gry w C# z użyciem silnika Ogre - cz.8

W kolejnej, ósmej już części tego kursu, zaczniemy uczyć bohaterów niezależnych czegoś o otaczającym ich świecie. Poznamy metody pozwalające kierować postać przez labirynty. Posłuży nam do tego algorytm wyszukiwania ścieżek A-Star.

28.09.2011 - Filip Mróz
TrudnośćTrudność

Domowe efekty specjalne - podmiana tła

Czy chciałeś kiedyś zrobić film, w którym uciekasz przed tyranozaurem czy rzucasz kule ognia, tak jak to wygląda w kinie? W tym artykule pokazujemy, jak to zrobić w domowych warunkach.

31.08.2011 - Tomasz Urbański i Tomasz Kupczyk
TrudnośćTrudność

Ewolucja węża

Prezentujemy nową grę na portalu: snake.

Informatyka pełna jest problemów tak trudnych, że konwencjonalne metody zawodzą. Czy warto rezygnować, kiedy je napotykamy ? Nie ! Czas podpatrzyć naturę i przestać się bać wszelkich problemów. A wszystko na przykładzie kultowej gry Snake.

21.07.2011 - Mateusz Osowski
TrudnośćTrudność

Tworzenie gry w C# z użyciem silnika Ogre - cz.7

Dotychczas zajmowaliśmy się techniczną stroną silnika, mechaniką całego systemu. Przyszedł czas na poznanie sposobów poprawiania graficznej strony gry. Przyjrzymy się systemowi materiałów silnika renderującego Ogre, a także napiszemy podstawowe programy cieniujące (shadery).
02.06.2011 - Marcin Milewski
TrudnośćTrudność

Gra 2D, część 13: Edytor poziomów cz. 3

Nadszedł czas, aby dodać pędzel o specjalnej mocy. Nasz multipędzel będzie mógł narysować nawet kilkadziesiąt kafelków jednocześnie!

31.05.2011 - Paweł Hałdrzyński
Trudność

Gdy człowiek staje się hasłem

Systemy biometryczne cieszą się w Polsce coraz większą popularnością – przybliżmy ich działanie. Poznamy wybrane metody ataków biometrycznych (oraz jak się przed nimi bronić), a także dowiemy się jak wygląda paszport biometryczny.

12.05.2011 - Mateusz Osowski
TrudnośćTrudność

Tworzenie gry w C# z użyciem silnika Ogre - cz.6

W tym artykule poruszymy bardzo ważną kwestię - modelowanie stanów postaci. Dotychczas posługiwaliśmy się prostym automatem skończonym, lecz w świetle przyszłej implementacji sztucznej inteligencji ręczne zarządzanie przejściami staje się niewygodne. Spróbujemy nowego spojrzenia na ten problem i poszukamy bardziej skalowalnego rozwiązania. W ramach polepszania modelu stanów dodamy też upłynnianie animacji.
28.03.2011 - Mateusz Osowski
TrudnośćTrudność

Tworzenie gry w C# z użyciem silnika Ogre - cz.5

Tematem tego artykułu jest ekwipunek i uzbrojenie. Zaimplementujemy prosty interfejs przeglądania ekwipunku i pozwolimy graczowi wybrać broń bohatera.

Copyright © 2008-2010 Wrocławski Portal Informatyczny

design: rafalpolito.com