|
Regulamin konkursu
19.11.2011
Regulamin konkursu FallSpot 20111. Definicje i organizatorzy - Organizatorem konkursu jest Wrocławski Portal Informatyczny, zwany dalej WPI.
- Konkurs przeprowadzony będą zdalnie za pośrednictwem WPI pod adresem: http://spot.informatyka.wroc.pl/ .
2. Przebieg - Konkurs rozpoczyna się 18.11.2011 i kończy 27.11.2011
- Konkurs podzielony jest na trzy zdalne, punktowane rundy, poprzedzone rundą próbną:
- Runda próbna: 18.11.2011 06:00 - 20.11.2011 18:00
- Runda I: 21.11.2011 06:00 - 23.11.2011 18:00
- Runda II: 23.11.2011 06:00 - 25.11.2011 18:00
- Runda III: 25.11.2011 06:00 - 27.11.2011 18:00
- Wyniki każdej z rund konkursowych będą opublikowane następnego dnia po jej zakończeniu.
- Za rozwiązanie każdego z zadań przed zakończeniem właściwej mu rundy można zdobyć od 0 do 10 punktów.
3. Uczestnictwo- Aby wziąć udział w zawodach należy być zarejestrowanym użytkownikiem portalu WPI. Wszystkie podawane w profilu informacje muszą być zgodne z prawdą.
- Udział w konkursie z prawem do walki o nagrody mogą wziąć tylko uczniowie i uczennice polskich szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Każdy taki uczestnik zobowiązany jest do wypełnienia pól Miasto i Szkoła w ustawieniach profilu.
- Udział w konkursie z wyłączeniem walki o nagrody może wziąć dowolna osoba, która w takim wypadku jest zobowiązana pozostawić puste pole Szkoła w ustawieniach profilu.
- Dokonanie rejestracji oznacza akceptację niniejszego regulaminu oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez organizatorów zgodnie z art. 23 ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2002, nr 101, poz. 926 z późn. zm.).
4. Nagrody- Laureaci pierwszych siedmiu miejsc otrzymają nagrody główne.
- Pewna liczba pozostałych zawodników wylosowana przez jury otrzyma nagrody dodatkowe.
- Jury może ponadto przyznać wybranym zawodnikom dodatkowe wyróżnienia za postawę konkursową i/lub specjalne walory zaprezentowanych rozwiązań.
5. Rozwiązania i zgłaszanie - Samodzielne rozwiązania zadań zawodnicy przesyłają przez Internet za pośrednictwem witryny internetowej zawodów.
- Rozwiązaniem zadania jest jednoplikowy program (kod źródłowy) dla problemu z treści zadania. Program musi spełniać ograniczenia podane w treści zadania, a rozmiar jego kodu źródłowego nie może przekraczać 100 kB.
- Dopuszczalne są jedynie programy zapisane w językach C oraz C++.
- Organizatorzy dołożą starań, aby ocena rozwiązań przebiegała sprawnie, nie ponoszą jednak odpowiedzialności za brak możliwości przekazania rozwiązań przez witrynę w sytuacji nadmiernego obciążenia lub awarii serwisu.
- Wysyłanie programów zakłócających działanie systemu może być powodem dyskwalifikacji zawodnika.
- W trakcie trwania rundy zawodnicy nie mogą dzielić się z innymi zawodnikami rozwiązaniami zadań ani wskazówkami ułatwiającymi rozwiązanie zadań.
- Wyjątkiem od poprzedniego punktu są:
- Testy do zadań, wraz z wynikami uzyskiwanymi przez programy zawodników, jak również czasami pracy programów na w/w testach.
- Zawodnicy łamiący regulamin konkursu mogą zostać zdyskwalifikowani.
6. Ocenianie zadań - Jedynymi kryteriami oceny rozwiązania są jego poprawność i czas działania na danych testowych.
- Nadesłane rozwiązania każdego zadania są sprawdzane automatycznie pod nadzorem Jury zawodów:
- Nadesłane programy są kompilowane przy użyciu kompilatorów gcc (dla języka C) lub g++ (dla języka C++) w wersji 4.4.1
- Zgłoszenie uruchamiane jest na testach przykładowych i 10 testach konkursowych:
- w przypadku gdy wykonanie programu na danym teście nie zakończy się błędem oraz zmieści się w wyznaczonym limicie czasowym i pamięciowym, zostaje sprawdzona poprawność otrzymanej odpowiedzi;
- w przypadku poprawnej odpowiedzi test jest zaliczany (odpowiedź wygenerowana przez program powinna w pełni odpowiadać składni podanej w opisie zadania, a wszelkie niezgodności mogą zostać potraktowane jako zła odpowiedź).
- Do punktacji zawodnika wlicza się tylko ostatnie zgłoszenie wysłane przed terminem zakończenia rundy, za każdy zaliczony test konkursowy zawodnik otrzymuje 1 punkt.
- W treści każdego zadania podany jest limit czasowy, który obowiązuje przy sprawdzaniu nadesłanych rozwiązań na najtrudniejszych testach z zestawu.
- Limity czasowe dla różnych testów z danego zestawu mogą być różne.
- Rozwiązania wzorcowe są napisane w języku C++ z wykorzystaniem biblioteki STL i względem nich będą dobierane limity czasowe.
- Ewentualne spory dotyczące oceny rozwiązań rozstrzyga Jury zawodów.
- O pozycji na listach rankingowych decyduje suma punktów uzyskanych za rozwiązania zadań, a w wypadku jednakowej liczby punktów wygrywa zawodnik o wcześniejszym czasie ostatniego zgłoszenia.
- Dozwolone jest wysyłanie rozwiązań po terminie zakończenia rundy. Takie zgłoszenia nie będą uwzględniane do punktacji zawodnika ani do czasu rozwiązania zadania.
7. Pozostałe ustalenia- We wszystkich spornych kwestiach nie objętych tym regulaminem decyzje podejmuje Jury zawodów. Decyzje Jury są ostateczne.
|
|