28.09.2011 - Filip Mróz
Czy chciałeś kiedyś zrobić film, w którym uciekasz przed tyranozaurem czy rzucasz kule ognia, tak jak to wygląda w kinie?
W tym artykule pokazujemy, jak to zrobić w domowych warunkach.
|
20.12.2010 - Adam Błaszkiewicz
Stwórz swój własny program renderujący skomplikowane trójwymiarowe kształty, jak na rysunku obok, bez użycia żadnej biblioteki do grafiki trójwymiarowej!
|
20.12.2010 - Adam Błaszkiewicz
Stwórz swój własny program renderujący skomplikowane trójwymiarowe kształty, jak na rysunku obok, bez użycia żadnej biblioteki do grafiki trójwymiarowej!
|
30.11.2010 - Robert Kraus
O tym jak powstają filmy tworzone przy pomocy komputerów,
wizualizacje architektoniczne oraz jak zaimplementować własny silnik graficzny,
który w przyszłości może się również przydać przy tworzeniu gry komputerowej.
|
30.11.2010 - Robert Kraus
O wykrywaniu zderzeń promieni z trójkątami i sferami.
Poznamy wzory na kolizje oraz sposoby ich implementacji.
Na koniec będzie trochę o optymalizacji.
|
30.11.2010 - Robert Kraus
Teksturowanie jest bardzo popularną metodą nadawania powierzchniom realistycznego wyglądu
poprzez zmianę barwy, faktury i innych cech.
Poznamy działanie mechanizmów teksturowania dla
silnika graficznego opartego na metodach śledzenia promieni.
|
30.11.2010 - Robert Kraus
Dowiemy się jak symulować poprawnie fizycznie miękkie cienie oraz efekt krwawienia kolorów.
Dodamy również obsługę świateł powierzchniowych o dowolnych kształtach.
|
07.10.2010 - Grzegorz Wojciechowski
Jest to już ostatni artykuł o tworzeniu grafiki do gry platformowej. Rozwiniemy w nim temat tworzenia postaci oraz animacji, który był opisany w części pierwszej.
|
07.10.2010 - Grzegorz Wojciechowski
W pierwszej części poznaliśmy program Inkscape, w drugiej nauczymy się jak wykorzystać zdobyte umiejętności do stworzenia grafiki dla naszej gry.
|
01.10.2010 - Grzegorz Wojciechowski
W tym krótkim artykule zobaczymy, jak w prosty sposób wykorzystać program Inkscape do tworzenia grafiki do gier.
|
25.04.2010 - Łukasz Milewski
Najlepsze algorytmy to takie, które korzystają z
prostych idei i jednocześnie mają bardzo ciekawe
zastosowania. Niewątpliwie jednym z nich jest SeamCarving - algorytm opracowany w 2007
roku. Skaluje obrazy, biorąc pod uwagę ich
zawartość. Jednym z jego najbardziej praktycznych zastosowań jest usuwanie
obiektów ze zdjęć.
|
20.04.2010 - Krzysztof Dryś
Jak sprawić, by zdjęcia zajmowały mniej miejsca? Czy wszystkie kolory są równe? I jak wiedza zdobyta na biologii może przydać się w informatyce? Odpowiedzi na te wszystkie pytania znajdziecie w tym artykule!
|
20.04.2010 - Krzysztof Dryś
W tym artykule zajmiemy się szukaniem krawędzi na obrazach. Najpierw dowiemy
się, po co się to robi. Potem nauczymy się szukać krawędzi przy pomocy
komputerów. W tym celu posłużymy się takimi pojęciami jak: kwantyle, maksima
lokalne i pochodne. Okażą się one bowiem, zupełnie niespodziewanie,
bardzo przydatne w tym zagadnieniu.
|
23.12.2009 - Rafał Kozik
Jednym z popularnych zastosowań współczesnych komputerów jest przetwarzanie obrazów. Zdjęcia z aparatów fotograficznych nie zawsze wychodzą takie jak oczekujemy -- czasami są za ciemne, czasami zbyt jasne. Możemy to łatwo poprawić w programach takich jak Paint.NET, GIMP czy choćby Photoshop. Okazuje się, że nie ma w tym żadnej magii, o czym postaram się trochę poopowiadać.
|
23.11.2009 - Krzysztof Dryś
Czy wiecie, że oczy Was okłamują? I co gorsza, wielu ludzi często to wykorzystuje! Ale nie bójcie się - zazwyczaj wykorzystują to z pożytkiem dla Was. Na przykład w drukarkach. W tym artykule zobaczymy właśnie jakie triki przydają się w drukowaniu.
|
03.06.2009 - Paweł Woźny
Grafika komputerowa jest jednym z ciekawszych działów informatyki. O jej przydatności nie trzeba Was pewnie przekonywać (szczególnie tych, którzy sporo czasu spędzają przy grach komputerowych). Dziś trudno już wyobrazić sobie grafika, projektanta, twórcę filmów animowanych czy efektów specjalnych, który może obyć się bez komputera i zaawansowanych programów graficznych. Często metody i algorytmy wykorzystywane do tworzenia na ekranie komputera realistycznie wyglądających obiektów, scen czy animacji są bardzo skomplikowane.
|