Grafika i przetwarzanie obrazu

28.09.2011 - Filip Mróz
TrudnośćTrudność

Domowe efekty specjalne - podmiana tła

Czy chciałeś kiedyś zrobić film, w którym uciekasz przed tyranozaurem czy rzucasz kule ognia, tak jak to wygląda w kinie? W tym artykule pokazujemy, jak to zrobić w domowych warunkach.

20.12.2010 - Adam Błaszkiewicz
TrudnośćTrudnośćTrudność

Rendering wolumetryczny

Stwórz swój własny program renderujący skomplikowane trójwymiarowe kształty, jak na rysunku obok, bez użycia żadnej biblioteki do grafiki trójwymiarowej!
20.12.2010 - Adam Błaszkiewicz
TrudnośćTrudnośćTrudność

Rendering wolumetryczny - cz. II

Stwórz swój własny program renderujący skomplikowane trójwymiarowe kształty, jak na rysunku obok, bez użycia żadnej biblioteki do grafiki trójwymiarowej!
30.11.2010 - Robert Kraus
TrudnośćTrudnośćTrudnośćTrudność

Własny silnik graficzny. Część I: podstawy śledzenia promieni.

O tym jak powstają filmy tworzone przy pomocy komputerów, wizualizacje architektoniczne oraz jak zaimplementować własny silnik graficzny, który w przyszłości może się również przydać przy tworzeniu gry komputerowej.

30.11.2010 - Robert Kraus
TrudnośćTrudnośćTrudnośćTrudność

Własny silnik graficzny. Część II: detekcja kolizji.

O wykrywaniu zderzeń promieni z trójkątami i sferami. Poznamy wzory na kolizje oraz sposoby ich implementacji. Na koniec będzie trochę o optymalizacji.

30.11.2010 - Robert Kraus
TrudnośćTrudnośćTrudnośćTrudność

Własny silnik graficzny. Część IV: krwawienie kolorów i miękkie cienie.

Dowiemy się jak symulować poprawnie fizycznie miękkie cienie oraz efekt krwawienia kolorów. Dodamy również obsługę świateł powierzchniowych o dowolnych kształtach.

30.11.2010 - Robert Kraus
TrudnośćTrudnośćTrudnośćTrudność

Własny silnik graficzny. Część III: teksturowanie.

Teksturowanie jest bardzo popularną metodą nadawania powierzchniom realistycznego wyglądu poprzez zmianę barwy, faktury i innych cech. Poznamy działanie mechanizmów teksturowania dla silnika graficznego opartego na metodach śledzenia promieni.

07.10.2010 - Grzegorz Wojciechowski
Trudność

Grafika do platformówki - część 3

Jest to już ostatni artykuł o tworzeniu grafiki do gry platformowej. Rozwiniemy w nim temat tworzenia postaci oraz animacji, który był opisany w części pierwszej.
07.10.2010 - Grzegorz Wojciechowski
Trudność

Grafika do platformówki - część 2

W pierwszej części poznaliśmy program Inkscape, w drugiej nauczymy się jak wykorzystać zdobyte umiejętności do stworzenia grafiki dla naszej gry.
01.10.2010 - Grzegorz Wojciechowski
Trudność

Grafika do platformówki - część 1

W tym krótkim artykule zobaczymy, jak w prosty sposób wykorzystać program Inkscape do tworzenia grafiki do gier.
25.04.2010 - Łukasz Milewski
TrudnośćTrudność

SeamCarving: Jak usunąć obiekt z obrazu przy pomocy skalowania?

Najlepsze algorytmy to takie, które korzystają z prostych idei i jednocześnie mają bardzo ciekawe zastosowania. Niewątpliwie jednym z nich jest SeamCarving - algorytm opracowany w 2007 roku. Skaluje obrazy, biorąc pod uwagę ich zawartość. Jednym z jego najbardziej praktycznych zastosowań jest usuwanie obiektów ze zdjęć.

20.04.2010 - Krzysztof Dryś
TrudnośćTrudność

Kolory i kompresja

Jak sprawić, by zdjęcia zajmowały mniej miejsca? Czy wszystkie kolory są równe? I jak wiedza zdobyta na biologii może przydać się w informatyce? Odpowiedzi na te wszystkie pytania znajdziecie w tym artykule!

20.04.2010 - Krzysztof Dryś
TrudnośćTrudnośćTrudnośćTrudność

Pochodne i krawędzie

W tym artykule zajmiemy się szukaniem krawędzi na obrazach. Najpierw dowiemy się, po co się to robi. Potem nauczymy się szukać krawędzi przy pomocy komputerów. W tym celu posłużymy się takimi pojęciami jak: kwantyle, maksima lokalne i pochodne. Okażą się one bowiem, zupełnie niespodziewanie, bardzo przydatne w tym zagadnieniu.

23.12.2009 - Rafał Kozik
TrudnośćTrudność

Proste przetwarzanie obrazów

Jednym z popularnych zastosowań współczesnych komputerów jest przetwarzanie obrazów. Zdjęcia z aparatów fotograficznych nie zawsze wychodzą takie jak oczekujemy -- czasami są za ciemne, czasami zbyt jasne. Możemy to łatwo poprawić w programach takich jak Paint.NET, GIMP czy choćby Photoshop. Okazuje się, że nie ma w tym żadnej magii, o czym postaram się trochę poopowiadać.

23.11.2009 - Krzysztof Dryś
TrudnośćTrudność

Drukarka, czyli kłamstwa Twoich oczu

Czy wiecie, że oczy Was okłamują? I co gorsza, wielu ludzi często to wykorzystuje! Ale nie bójcie się - zazwyczaj wykorzystują to z pożytkiem dla Was. Na przykład w drukarkach. W tym artykule zobaczymy właśnie jakie triki przydają się w drukowaniu.

03.06.2009 - Paweł Woźny
TrudnośćTrudnośćTrudnośćTrudność

Kilka słów o krzywych Béziera

Grafika komputerowa jest jednym z ciekawszych działów informatyki. O jej przydatności nie trzeba Was pewnie przekonywać (szczególnie tych, którzy sporo czasu spędzają przy grach komputerowych). Dziś trudno już wyobrazić sobie grafika, projektanta, twórcę filmów animowanych czy efektów specjalnych, który może obyć się bez komputera i zaawansowanych programów graficznych. Często metody i algorytmy wykorzystywane do tworzenia na ekranie komputera realistycznie wyglądających obiektów, scen czy animacji są bardzo skomplikowane.

Copyright © 2008-2010 Wrocławski Portal Informatyczny

design: rafalpolito.com