DirectX: Labirynt 3D od podstaw

15.03.2010 - Adam Błaszkiewicz
TrudnośćTrudność

W tutorialu tym utworzymy labirynt 3D, używając DirectX. Będziemy mogli się w nim poruszać nie tylko w jednej płaszczyźnie, lecz także w górę i w dół - będzie to prawdziwie trójwymiarowy labirynt. Tekst ten przeznaczony jest dla absolutnie początkujących!

Tutorial podzielony został na dwie części. W pierwszej utworzymy prostą aplikację wyświetlającą trójkąt w Direct3D; natomiast w drugiej części zajmiemy się już samym labiryntem - sposobem jego wyświetlania, wczytywania z pliku oraz poruszania się po nim. Zalecana jest podstawowa znajomość C lub C++.

Co będzie nam potrzebne?

Nasz mały program napiszemy w Visual C++, pod systemem Windows (XP lub nowszym) i z wykorzystaniem DirectX 9. Jest już dostępny DirectX 11 dla systemu Windows 7 i DirectX 10, dostępny od systemu Windows Vista w górę, jednak zajmiemy się DirectX 9, ze względu na to, że jest on kompatybilny ze starszym sprzętem - w szczególności z kartami graficznymi. Nasza aplikacja będzie 32-bitowa, co nie przeszkadza oczywiście w uruchamianiu jej na procesorze lub systemie 64-bitowym (Windows robi to automatycznie poprzez WoW64). Tak więc, potrzebne nam będą:

- Visual C++ - na przykład darmowa wersja:

- DirectX SDK (Software Development Kit) - paczka udostępniana przez Microsoft, zawierająca potrzebne biblioteki związane z DirectX (nie jest to DirectX dla użytkowników końcowych!).  Do pobrania stąd:

- Windows SDK (Software Development Kit) - analogiczna paczka do poprzedniej - tym razem SDK do Windows, który będzie nam potrzebny, aby stworzyć systemowe okno. Być może został już zainstalowany razem z kompilatorem - w takim razie nie jest oczywiście wymagana ponowna instalacja. Do pobrania stąd:

4.666665
Twoja ocena: Brak Ocena: 4.7 (6 ocen)

Copyright © 2008-2010 Wrocławski Portal Informatyczny

design: rafalpolito.com