Dokumentacja gry Kółko i Krzyżyk
04.11.2012 - Kuba Kowalski
Zasady gry programistycznej Kółko i Krzyżyk znajdującej się w systemie Meridius.
Podstawowe informacje Zasady gryGra toczy się na kwadratowej planszy podzielonej na pola, na której dwóch graczy naprzemiennie stawia symbole. Symbole graczy to ' Gra występuje w trzech trybach różniących się wielkością planszy i długością wymaganej do ułożenia linii: gra w trybie standard toczy się na planszy 3x3 i należy na niej ułożyć linię długości 3 pól, tryb gomoku to plansza 15x15 z wygrywającą długością linii równą 5, natomiast zasady ogólne pozwalają wybrać własne wielkości parametrów pod warunkiem, że rozmiar planszy będzie z zakresu 3-20, a długość linii 3-10 (oczywiście nie może ona być dłuższa niż wielkość planszy). Każde pole planszy jest oznaczone dwiema liczbami, pierwsza oznacza numer kolumny, druga numer wiersza. Numeracja rozpoczyna się od zera. Poniższy rysunek przedstawia oznaczenia pól na planszy o rozmiarach 4x4. Dane szczegółowe
Tryby gry: Standard, Gomoku, Ogólne Tworzenie nowej rozgrywkiPierwszy z graczy otrzymuje symbol ' Gra bezpośredniaPo uruchomieniu gry w której uczestniczy profil użytkownika (w polu wyboru botów zostało wybrane Ja lub Gracz), użytkownik ten otrzyma stosowną informację na panelu Moje zaproszenia. Kliknięcie zaproszenia spowoduje przeniesienie do okna z rozgrywką gdzie można to zaproszenie potwierdzić lub odrzucić. W trakcie rozgrywki pole na którym stawiany jest symbol wybiera się klikając na nie kursorem. Pole aktualnie wskazywane jest podświetlone. Alternatywnie, polecenia gry można przekazywać wysyłając je za pomocą konsoli gracza, zgodnie z protokołem opisanym w następnej sekcji.
|
Copyright © 2008-2010 Wrocławski Portal Informatyczny
design: rafalpolito.com