Microsoft XNA, część 1
10.05.2010 - Marcin Oczeretko
Wielu z nas myślało kiedyś o napisaniu własnej gry. Często jednak zapał mija podczas pracochłonnego pisania setek linijek kodu, aż w końcu wspaniały projekt umiera zapomniany. Korzystając z Microsoft XNA, możemy bardzo szybko stworzyć prostą grę i nie będzie to wymagało szczególnie dużego nakładu pracy. Jeśli tylko znasz podstawy języka C#, możesz jeszcze dziś zagrać w napisaną przez siebie grę! Artykuł ten jest raczej luźnym wprowadzeniem do Microsoft XNA, prezentuje wybrane możliwości biblioteki bez wchodzenia szczegóły. Technologię zaprezentujemy "w akcji", a efekt końcowy będzie wyglądał tak: Czym w ogóle jest Microsoft XNA? Są to narzędzia i biblioteki, które wspomagają tworzenie gier 2D i 3D pod Windows, Xboxa 360 i Zune, jak również środowisko uruchomieniowe, w którym będą działały nasze gry. Technologia ta jest dosyć nowa - z 2006 roku. Oficjalne wsparcie ma jedynie programowanie z użyciem języka C#, co dla mnie jest całkowicie wystarczające i satysfakcjonujące, gdyż moim zdaniem jest on bardzo przyjazny programistom. Abyśmy mogli przejść do ciekawszej części - pisania gry, koniecznie potrzebne będą nam trzy rzeczy:
Pozwolę sobie pominąć opis pobrania i instalacji.
(4 ocen) |
Copyright © 2008-2010 Wrocławski Portal Informatyczny
design: rafalpolito.com