Microsoft XNA, część 1

10.05.2010 - Marcin Oczeretko
TrudnośćTrudność

    Wielu z nas myślało kiedyś o napisaniu własnej gry. Często jednak zapał mija podczas pracochłonnego pisania setek linijek kodu, aż w końcu wspaniały projekt umiera zapomniany. Korzystając z Microsoft XNA, możemy bardzo szybko stworzyć prostą grę i nie będzie to wymagało szczególnie dużego nakładu pracy. Jeśli tylko znasz podstawy języka C#, możesz jeszcze dziś zagrać w napisaną przez siebie grę!

    Artykuł ten jest raczej luźnym wprowadzeniem do Microsoft XNA, prezentuje wybrane możliwości biblioteki bez wchodzenia szczegóły. Technologię zaprezentujemy "w akcji", a efekt końcowy będzie wyglądał tak:


efekt końcowy

    Czym w ogóle jest Microsoft XNA? Są to narzędzia i biblioteki, które wspomagają tworzenie gier 2D i 3D pod Windows, Xboxa 360 i Zune, jak również środowisko uruchomieniowe, w którym będą działały nasze gry. Technologia ta jest dosyć nowa - z 2006 roku.

    Oficjalne wsparcie ma jedynie programowanie z użyciem języka C#, co dla mnie jest całkowicie wystarczające i satysfakcjonujące, gdyż moim zdaniem jest on bardzo przyjazny programistom.

    Abyśmy mogli przejść do ciekawszej części - pisania gry, koniecznie potrzebne będą nam trzy rzeczy:

  • Microsoft Visual Studio (darmową wersję Visual C# 2008 Express Edition można ściągnąć stąd),
  • XNA Game Studio (link),
  • Najnowszy DirectX End-User Runtime (link).

    Pozwolę sobie pominąć opis pobrania i instalacji.

4
Twoja ocena: Brak Ocena: 4 (4 ocen)

Copyright © 2008-2010 Wrocławski Portal Informatyczny

design: rafalpolito.com