Smok dla zielonych

19.10.2010

Jeżeli chcecie pomóc Bajtazarowi, ale nie za bardzo wiecie jak - zajrzyjcie tutaj. W łatwy i przystępny sposób (wraz z dużą ilością obrazków) poznawać będziemy kolejne elementy tej gry. Gotowi? W takim razie zaczynamy...

Gdy włączycie dowolny etap gry, na ekranie ukaże się Plansza gry :

Omówmy po kolei jej elementy.

Mapa poziomu

Zajmuje największą część ekranu. Widać na niej smoka Bajtazara i elementy, znajdujące się na mapie. To tu będzie rozgrywać się cała zabawa.

 

Podstawowym celem gry jest doprowadzenie smoka do wyjścia. Każdy wie jak smok wygląda, wyjście z etapu wygląda natomiast tak :

Poczynaniami smoka nie będziemy jednak kierować bezpośrednio. Będziemy na niego oddziaływać poprzez umieszczane na mapie elementy.

Jednymi z najbardziej podstawowych elementów są mury i strzałki :

Smok Bajtazar idzie cały czas przed siebie, a gdy napotka na mur rozbije sobie głowę. Dlatego na jego drodze należy umieścić strzałki - gdy Bajtazar wejdzie na strzałkę, zmienia kierunek tak, by iść w stronę przez wskazywaną przez strzałkę.

Panel elementów

To ten panel, który widzicie na samym dole planszy.

Na nim wyświetlają się elementy, które można umieścić na mapie gry. Przy każdym elemencie, w jego prawym dolnym rogu znajduje się liczba, mówiąca ile elementów tego typu pozostało do wstawienia.

By wstawić element na planszę, należy kliknąć w wybrany element na panelu, a następnie kliknąć na mapie w miejsce, na którym ma się on znaleźć. Elementy, które są na mapie możemy możemy też przesuwać metodą przeciągnij i upuść - czyli umieścić kursor myszy nad elementem, przycisnąć lewy przycisk myszy, przemieścić element w nowe miejsce, po czym puścić lewy przycisk myszy.

By usunąć wstawiony element z mapy, należy wybrać z panelu element :

 

a następnie kliknąć na wybrany element na mapie. Element ten "zniknie" z mapy. Nie martwcie się - w razie potrzeby będziecie mogli ponownie wstawić go na mapę (ponownie korzystając z panelu elementów).

Niektórych elementów na mapie nie będziecie w stanie przestawić ani usunąć. Są to tzw. elementy stałe. Są tak jakby częścią "stałego wyposażenia" mapy. Szybko zauważycie, że elementy, które wstawiacie na mapę mają podświetlone tło , podczas gdy elementy stałe takiego podświetlenia nie mają.

Zobaczcie jak wygląda przykładowe rozmieszczanie strzałek :

 

Copyright © 2008-2010 Wrocławski Portal Informatyczny

design: rafalpolito.com