Runda 29 - Jabłkomachia

10.05.2010 - Damian Rusak
Trudność

 

Zawody stałe, runda 29.

Limit czasowy: 1s; Limit pamięciowy: 32MB

 


Jabłkomachia

 

Robak Jim nie ma łatwego życia. Nie tylko nie poszczęściło mu się z miejscem urodzenia - mieszka w wielkim sześciennym jabłku, ale też zdrowie psychiczne Jima pozostawia wiele do życzenia. W jego wnętrzu ścierają się ze sobą dwie siły - Zdrowy Rozsądek i Wielki Głód (w skrócie Zer i Wieg). Zer i Wieg dawno już porzucili swoje szczytne ideały i obecnie ich jedynym celem i rozrywką jest wzajemna walka. Oczywiście chcą wykorzystać w tym celu Jima. Oto szczegóły ich podłej gry:

Siedziba Jima to nieskończonej wielkości jabłko w kształcie sześcianu. Jim ma bardzo specyficzny sposób poruszania się po jabłku - można sobie wyobrazić, że jabłko jest podzielone na jednostkowe sześcianiki o krawędziach równoległych do krawędzi jabłka. Zer i Wieg przypisali każdemu sześcianikowi trzy liczby - współrzędne kartezjańskie (uznajemy, że sześcianik w dolnym narożniku jabłka ma współrzędne $ (0,0,0) $). Całe jabłko zajmuje obszar przestrzeni, zawierający sześcianiki o współrzędnych nieujemnych. Jim zajmuje dokładnie jeden sześcianik i zawsze znajduje się w całości wewnątrz jednego sześcianika. Zer i Wieg na zmianę przejmują kontrolę nad Jimem i każą mu przejść do pewnego sześcianika, sąsiadującego z obecnym miejscem położenia Jima. Jeśli Jim znajduje się w sześcianiku $ (x,y,z) $, może przejść (o ile nie wykroczy poza jabłko, tj. dopóki współrzędne są nieujemne) do sześcianków $ (x-1,y,z) $, $ (x,y-1,z) $, $ (x-1,y-1,z) $ lub $ (x,y,z-1) $. Gracz wygrywa, gdy po jego ruchu Jimem, Jim znajdzie się w sześcianiku $ (0,0,0) $. Zer zawsze zaczyna. Zer i Wieg zawsze grają najlepiej jak to tylko możliwe.

Jim jest bardzo zmieszany całą tą sytuacją i poprosił Cię o pomoc. Chciałby, abyś napisał mu program, który, znając początkową pozycję Jima, odpowie mu na pytanie, który z jego wewnętrznych demonów zwycięży.

Wejście:

Pierwsza linia wejścia zawiera liczbę całkowitą $ t $, ($ 1 \leq t \leq 100 $), oznaczającą liczbę przypadków testowych. W kolejnych $ t $ liniach znajdują się trójki liczb całkowitych $ x $,$ y $,$ z $, ($ 0 \leq x,y,z \leq 10^{9} $) oznaczające współrzędne początkowego ustawienia Jima.

Wyjście:

Dla każdego przypadku testowego należy wypisać w nowej linii słowo "TAK", jeśli Zer, rozpoczynając, jest zawsze w stanie wygrać, niezależnie od ruchów Wiega, bądź "NIE" w przeciwnym przypadku.

Przykład:

Wejście:

2
2 2 0
1 1 1

Wyjście:

NIE
TAK

 

 

Nie możesz wysyłać i oglądać rozwiązań tego zadania ponieważ nie jesteś zalogowany. Zaloguj się lub załóż konto.
PozycjaImię i nazwiskoWynikCzas
1Anna Piekarska1064:44:08
2Krzysztof Drab1074:15:21
3Przemysław Derengowski1098:22:16
4Arek Wróbel10100:06:09
5Kamil Łukasz10331:08:20
6Adrian Zgorzałek10334:52:29
7Mateusz Skórski103552:12:42
8Szymon Stankiewicz104154:42:11
9Michał Krawczak105586:32:04
10Witold Długosz107825:23:33
11Michał Serafin144:25:17
5
Twoja ocena: Brak Ocena: 5 (1 ocena)

Copyright © 2008-2010 Wrocławski Portal Informatyczny

design: rafalpolito.com