Java - prosta biblioteka graficzna G

19.11.2009 - Michał Karpiński
TrudnośćTrudność

Co robimy, gdy chcemy w łatwy sposób stworzyć prostą, przenośną aplikację okienkową? Odpowiedź jest prosta — sięgamy po Javę i za pomocą wbudowanych pakietów (AWT i Swing) dodajemy kolejne komponenty, aż osiągniemy pożądany efekt. Mimo to każdy, kto kiedykolwiek próbował tworzyć aplikacje w Javie, wie jak żmudne i czasochłonne jest tworzenie efektów graficznych, wykresów, grafów, czy nawet animacji. Z pomocą przychodzi darmowa biblioteka graficzna firmy GeoSoft o nazwie G.

Celem niniejszego artykułu jest prezentacja możliwości, jakie kryje w sobie biblioteka G. Jednocześnie chciałbym przedstawić proces budowania prostej aplikacji abyś od razu mógł pobawić się nowym narzędziem. Po przeczytaniu tego artykułu będziesz potrafił umieszczać obiekty na ekranie, tworzyć figury geometryczne oraz nadawać im różne własności. Pokażę też, jak w łatwy sposób komunikować się z użytkownikiem za pomocą myszki. Ostatecznie zaprogramujesz prostą animację przedstawiającą proces rozwiązywania łamigłówki "Wieże Hanoi".

Pobaw się chwilę kontrolkami w aplecie poniżej.

Jeżeli nie widzisz tego apletu to musisz włączyć obsługę Javy w swojej przeglądarce.

Kod powyższego apletu można ściągnąć tutaj.

Aby rozpocząć zabawę z nową biblioteką, należy najpierw poznać podstawowe komendy. Biorąc powyższą aplikację za przykład, zaprezentuję prosty program, który wyświetli obiekt na ekranie - w tym przypadku gwiazdkę.

3.666665
Twoja ocena: Brak Ocena: 3.7 (3 ocen)

Copyright © 2008-2010 Wrocławski Portal Informatyczny

design: rafalpolito.com