Runda 1: Zbijanie Klocków
27.10.2009 - Piotr Młynarczyk
Limit czasowy: 1 sekunda Bob podczas wakacji bardzo dużo czasu spędzał grając w różne gry (o czym się niebawem przekonacie). Jedną z gier, jakie Bob sobie upodobał, była gra o nazwie "Zbijanie klocków". Gra polega, jak sama nazwa wskazuje, na zbijaniu klocków piłeczką - tak jak na rysunku.
Bob już nabrał wprawy w graniu, ale bardzo chciałby mieć program, który pomoże mu w grze. Prosi więc Ciebie o napisanie następującego programu:
WejścieW pierwszej linii wejścia znajduje się pojedyncza liczba T (1<=T<=10), oznaczająca liczbę zestawów testowych. W pierwszej linii każdego zestawu danych znajdują się trzy liczby naturalne A, B oraz C (1<=A, B<=1000; 1<=C<=100), oznaczające odpowiednio szerokość i wysokość początkowego bloku klocków, oraz liczbę zapytań. W kolejnych C liniach zestwu danych znajdują się opisy zapytań. Opis pojedyńczego zapytania składa się z jednego znaku 'Z' lub 'P', gdzie 'Z' oznacza, że jest to zapytanie informujące program o zbitych klockach, natomiast 'P' jest to zapytanie proszące o informację o pustych kolumnach. W przypadku zapytania 'Z' po pojedynczym odstępie za literką 'Z' znajdują się trzy liczby X, Y, N (1<=X<=Y<=A, 0<=N<=1000), również oddzielone pojedyńczymi odstępami, oznaczające odpowiednio zakres zbitych kolumn(od X do Y włącznie), oraz ilość zbitych klocków w tych kolumnach.
WyjścieDla każdego zapytania należy wypisać pojedynczą linię. Dla zapytań typu 'Z' w linii tej należy wypisać słowo 'OK', natomiast dla zapytania typu 'P' należy wypisać słowo 'NIE', jeżeli nie ma pustej kolumny, lub słowo 'TAK' jeżeli jest przynajmniej jedna pusta kolumna. Dodatkowo jeżeli wszystkie puste kolumny tworzą spójny fragment (nie ma niepustej kolumny, po której prawej i lewej stronie, nie koniecznie w bezpośrednim sąsiedztwie, znajdują się jakieś puste kolumny) to należy wypisać dwie liczby X, Y oznaczające, że pusty ciąg kolumn zaczyna się w kolumnie X, a kończy w kolumnie Y.
Przykład
Dla danych wejściowych:
1 poprawną odpowiedzią jest:
OK Nie możesz wysyłać i oglądać rozwiązań tego zadania ponieważ nie jesteś zalogowany. Zaloguj się lub załóż konto.
|
Copyright © 2008-2010 Wrocławski Portal Informatyczny
design: rafalpolito.com