Runda 15 [Basic] - Krokodyl
14.03.2011 - Damian Rusak
Zadanie tygodnia runda 15; kategoria Basic Limit czasowy: 1s; Limit pamięciowy: 32MB KrokodylW dalekiej krainie krokodyl urządza sobie polowania na zwierzynę pijącą wodę przy brzegach wielkiej rzeki. Krokodyl upatrzył sobie pewien odcinek tej rzeki i na nim zamierza obrać miejsce swego pobytu. Lata doświadczenia dostarczyły mu obserwacji na temat pozycji, które zwierzęta zajmują przy brzegach. Zastanawia się on, gdzie umiejscowić się w rzece, aby suma kwadratów jego odległości do zwierząt była minimalna możliwa - a co za tym idzie - aby miał jak największą szansę schwytania któregoś z nich. Możemy wyobrażać sobie rzekę na płaszczyźnie jako oś OX. Krokodyl (w związku z odpowiednimi warunkami dla jego bytowania) może umiejscowić się na dowolnym punkcie z zadanego odcinka . Zwierzęta reprezentowane są przez punkty na płaszczyźnie. Jako dobra przyjaciółka/przyjaciel krokodyla chcesz mu pomóc i napisać program, który podpowie bestii, który punkt najlepiej nadaje się na jego leże. Wejście: Pierwsza linia wejścia zawiera dwie liczby i () - początek i koniec odcinka, na którym może umiejscowić się krokodyl. W kolejnej linii znajduje się jedna liczba - liczba zwierząt. () W kolejnych liniach (dla ) znajdują się pary liczb całkowitych - są to współrzędne punktu reprezentującego -te zwierzę. Wyjście: Wyjście powinno zawierać jedną liczbę rzeczywistą , zaokrągloną do drugiego miejsca po przecinku - współrzędną (z przedziału ) taką, że spośród wszystkich możliwych punktów z tego przedziału, punkt ma najmniejszą sumę kwadratów odległości od punktów reprezentujących zwierzęta. Przykład 1: Wejście: 3 5 2 4 6 4 -7 Wyjście: 4.00
Przykład 2: Wejście: 2 7 2 1 6 -3 -7 Wyjście: 2.00
Nie możesz wysyłać i oglądać rozwiązań tego zadania ponieważ nie jesteś zalogowany. Zaloguj się lub załóż konto.
(2 ocen) |
Copyright © 2008-2010 Wrocławski Portal Informatyczny
design: rafalpolito.com