Tematyka

  •  
     

    Słowo wstępne Hi!

    Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą wykorzystywać materiały dydaktyczne zapisane w postaci elektronicznej do wspomagania nauczania "konwencjonalnego" lub prowadzenia kursów zdalnych, poprzez Internet. Tworzenie, gromadzenie i systematyzowanie takich materiałów w postaci kompletnych kursów umożliwiają systemy, które nazywamy platformami edukacyjnymi. My opowiemy, jak tworzyć kursy i materiały dydaktyczne w systemie Moodle, który jest popularną, darmową platformą edukacyjną. W ramach kursu zapoznamy się z Moodle od podstaw. Zaprezentujemy szeroki wybór elementów Moodle, które pozwalają zrozumieć działanie tego systemu, zacząć się nim posługiwać i stworzyć zarówno praktyczne, jak i atrakcyjne formy dydaktyczne.
    Osoby rozpoczynające kurs lub zastanawiające się, czy warto go podjąć, zapraszamy do zapoznania się z Programem kursu i opisem Sposobu korzystania z kursu zamieszczonymi poniżej. Można z nich dowiedzieć się, jakie tematy będą poruszane, jak należy organizować sobie pracę i jakie przygotowanie jest potrzebne, by skorzystać z kursu.


    Uczestników, którzy są w tym kursie po raz pierwszy, zachęcamy do przeczytania następujących dokumentów:
  • 1
    Wyświetl tylko temat 1

    Po co Ci kurs Moodle i skąd go wziąć? torch

    Pierwsze dwa z poniższych plików zawierają ogólne wiadomości o platformach edukacyjnych i o Moodle. Z kolejnych dwóch dokumentów dowiadujemy się, jak założyć pusty kurs Moodle i poznajemy istotne elementy strony kursu. W tej części kursu pracę musimy już wspomagać praktycznymi ćwiczeniami w swoim kursie Moodle.

  • Ten temat2
    Wyświetl tylko temat 2

    Pierwszy kurs Moodle cleaning_glasses

    W tym temacie pokażemy, jak stworzyć mały kurs Moodle. Jego elementami będą stosunkowo łatwe do utworzenia formy Moodle. Nie znajdziemy oczywiście czasu na wymyślenie, wyszukanie i stworzenie wszystkich materiałów – skorzystamy z gotowych. Przekonamy się natomiast, że można szybko stworzyć stronę kursu, zamieścić na niej informacje dla uczestników i materiały dydaktyczne. Do tego dodać forum, test, "pracę pisemną" i ankietę.

  • 3
    Wyświetl tylko temat 3

    Uczniowie w kursie uczen

    Najwyższa pora zastanowić się nad uczestnikami kursu. W tym rozdziale pokażemy, w jaki sposób uczeń zapisuje się na kurs, a następnie w nim uczestniczy: pobiera materiały, przesyła swoje prace i ogląda oceny. Dowiemy się także, jak z platformy uzyskać informacje o aktywności uczniów.

  • 4
    Wyświetl tylko temat 4

    Materiały dydaktyczne i zadania teacher

    Na platformie edukacyjnej spotykamy materiały i zadania dla uczniów występujące w kursach klasycznych, czyli teksty, grafiki, filmy, "prace pisemne". Platforma usprawnia ich udostępnianie i przekazywanie. W tym rozdziale dowiemy się, jak Moodle przechowuje pliki, jak się do nich dostać, jak udostępnić uczniom. Poznamy także dostępne rodzaje zadań. Przy okazji przyjrzymy się najbardziej typowym rodzajom plików z materiałami dydaktycznymi: plikom tekstowym, dokumentom Worda (doc) i OpenOffice (odt), formatowi rtf, html, pdf oraz plikom graficznym i multimedialnym (formaty jpg, png, gif, avi, mov, swf).

  • 5
    Wyświetl tylko temat 5

    Pytania ... bezradny

    Typowe zadanie związane z materiałem dydaktycznym to pytanie dotyczące zawartości materiału. W Moodle istnieje sporo rodzajów pytań, które pozwalają uczniowi sprawdzać swoją wiedzę, a nauczycielowi - wiedzę ucznia. Różnorodność pytań powinna urozmaicać kurs i chronić go przed monotonią. Mam nadzieję, że dostępne w Moodle rodzaje pytań zaspokoją zapotrzebowania nauczycieli i uczniów. W tym rozdziale poznamy dostępne w Moodle rodzaje pytań i nauczymy się je definiować. W kolejnym rozdziale dowiemy się, jak z nich tworzyć testy (quizy).

  • 6
    Wyświetl tylko temat 6

    ... i quizy cwaniak

    Pytania przygotowane do materiałów dydaktycznych gromadzimy w Moodle w banku pytań - można je tam przechowywać, grupować w kategorie, przesyłać do innych kursów. Z pytań zgromadzonych w banku możemy układać różnego rodzaju testy-quizy. Na tych zajęciach zapoznamy się ze strukturą banku, dowiemy się jak zarządzać pytaniami zgromadzonymi w banku i jak tworzyć z nich quizy wykorzystywane w kursie. Zobaczymy także jak Moodle ocenia quizy i jak może to zrobić nauczyciel.

  • 7
    Wyświetl tylko temat 7

    Lekcja inna niż znamy cook2

    Lekcja to jedna z form Moodle, która pozwala zauważyć, że komputer daje inne możliwości niż tradycyjne podręczniki. W lekcji przedstawiamy uczniowi ciąg kart-plansz. Po każdej z nich możemy zadać pytanie i w zależności od udzielonej przez ucznia odpowiedzi przejść do określonego miejsca w lekcji.
    Przygotowanie dobrej lekcji wymaga sporo przemyśleń i prób. Jednak gotowa lekcje może posłużyć wielu uczniom do przyswojenia, utrwalenia i powtórzenia materiału w niej przedstawionego.

  • 8
    Wyświetl tylko temat 8

    Warsztaty, czyli jak wyręczyć się uczniami knitting

    Warsztaty to forma, w której możemy pozwolić uczniom oceniać nawzajem swoje prace. Możemy to zrobić w sposób bardzo spontaniczny lub opracować wytyczne oceniania i wykonać kilka ocen wzorcowych. Pracę uczniów w ramach warsztatów może być wówczas oceniana zarówno w zależności od oceny, jakie wystawią im inni, jak i w zależności od "rzetelności" ich własnej oceny. W tym rozdziale pokażemy jak stworzyć warsztaty i zastanowimy się, jak określić ich parametry, by ocena była miarodajna.

  • 9
    Wyświetl tylko temat 9

    Wiki, czyli wspólne gromadzenie wiedzy sandpit

    Tematem tego rozdziału będzie wiki, forma naśladująca słynną Wikipedię. Pozwala on wielu osobom jednocześnie zbierać informacje i łatwo je włączać do wspólnego zasobu, jakim jest wiki. Przekonamy się, że skonstruowanie przejrzystej, uporządkowanej i estetycznej wiki jest zadaniem prostym. Pozwala przy tym włączyć uczniów w gromadzenie informacji i budowanie zasobu kursu, który może potem posłużyć innym.
    Po zapoznaniu się z treścią czterech pierwszych rozdziałów przybliżających formę wiki, wyjaśniających jak tworzyć jej strukturę i zawartość, warto poćwiczyć wspólne tworzenie wiki dodając swój wkład do wiki załączonego na końcu tematu.

  • 16
    Wyświetl tylko temat 16

    Dobre rady na... pożegnanie smutna

    W tej sekcji zamieszczone są słowniki, fora z poradami, informacje o innych kursach i podręcznikach.

Pomiń Ustawienia

Ustawienia

Pomiń Najświeższe wiadomości

Najświeższe wiadomości

Pomiń Nadchodzące terminy

Nadchodzące terminy

Brak nadchodzących spotkań
Pomiń Co się ostatnio działo?

Co się ostatnio działo?

Aktywność od sobota, 7 grudzień 2019, 11:01

Brak zmian od ostatniego zalogowania

Pomiń Zalogowani użytkownicy

Zalogowani użytkownicy

(Ostatnie 5 minut)
Żaden
Pomiń Kalendarz

Kalendarz

Ni. Pn. Wt. Śr. Cz. Pi. So.
1 2 3 4 5 6 7
8 Dziś poniedziałek, 9 grudzień 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31     

klucz wydarzenia

Pomiń Nawigacja

Nawigacja

Pomiń Szukaj w forach

Szukaj w forach