Tematyka

  •  
     

    Słowo wstępne Hi!

    Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą wykorzystywać materiały dydaktyczne zapisane w postaci elektronicznej do wspomagania nauczania "konwencjonalnego" lub prowadzenia kursów zdalnych, poprzez Internet. Tworzenie, gromadzenie i systematyzowanie takich materiałów w postaci kompletnych kursów umożliwiają systemy, które nazywamy platformami edukacyjnymi. My opowiemy, jak tworzyć kursy i materiały dydaktyczne w systemie Moodle, który jest popularną, darmową platformą edukacyjną. W ramach kursu zapoznamy się z Moodle od podstaw. Zaprezentujemy szeroki wybór elementów Moodle, które pozwalają zrozumieć działanie tego systemu, zacząć się nim posługiwać i stworzyć zarówno praktyczne, jak i atrakcyjne formy dydaktyczne.
    Osoby rozpoczynające kurs lub zastanawiające się, czy warto go podjąć, zapraszamy do zapoznania się z Programem kursu i opisem Sposobu korzystania z kursu zamieszczonymi poniżej. Można z nich dowiedzieć się, jakie tematy będą poruszane, jak należy organizować sobie pracę i jakie przygotowanie jest potrzebne, by skorzystać z kursu.


    Uczestników, którzy są w tym kursie po raz pierwszy, zachęcamy do przeczytania następujących dokumentów:
  • 1
    Wyświetl tylko temat 1

    Po co Ci kurs Moodle i skąd go wziąć? torch

    Pierwsze dwa z poniższych plików zawierają ogólne wiadomości o platformach edukacyjnych i o Moodle. Z kolejnych dwóch dokumentów dowiadujemy się, jak założyć pusty kurs Moodle i poznajemy istotne elementy strony kursu. W tej części kursu pracę musimy już wspomagać praktycznymi ćwiczeniami w swoim kursie Moodle.

  • Ten temat2
    Wyświetl tylko temat 2

    Pierwszy kurs Moodle cleaning_glasses

    W tym temacie pokażemy, jak stworzyć mały kurs Moodle. Jego elementami będą stosunkowo łatwe do utworzenia formy Moodle. Nie znajdziemy oczywiście czasu na wymyślenie, wyszukanie i stworzenie wszystkich materiałów – skorzystamy z gotowych. Przekonamy się natomiast, że można szybko stworzyć stronę kursu, zamieścić na niej informacje dla uczestników i materiały dydaktyczne. Do tego dodać forum, test, "pracę pisemną" i ankietę.

  • 3
    Wyświetl tylko temat 3

    Uczniowie w kursie uczen

    Najwyższa pora zastanowić się nad uczestnikami kursu. W tym rozdziale pokażemy, w jaki sposób uczeń zapisuje się na kurs, a następnie w nim uczestniczy: pobiera materiały, przesyła swoje prace i ogląda oceny. Dowiemy się także, jak z platformy uzyskać informacje o aktywności uczniów.

  • 4
    Wyświetl tylko temat 4

    Materiały dydaktyczne i zadania teacher

    Na platformie edukacyjnej spotykamy materiały i zadania dla uczniów występujące w kursach klasycznych, czyli teksty, grafiki, filmy, "prace pisemne". Platforma usprawnia ich udostępnianie i przekazywanie. W tym rozdziale dowiemy się, jak Moodle przechowuje pliki, jak się do nich dostać, jak udostępnić uczniom. Poznamy także dostępne rodzaje zadań. Przy okazji przyjrzymy się najbardziej typowym rodzajom plików z materiałami dydaktycznymi: plikom tekstowym, dokumentom Worda (doc) i OpenOffice (odt), formatowi rtf, html, pdf oraz plikom graficznym i multimedialnym (formaty jpg, png, gif, avi, mov, swf).

  • 5
    Wyświetl tylko temat 5

    Pytania ... bezradny

    Typowe zadanie związane z materiałem dydaktycznym to pytanie dotyczące zawartości materiału. W Moodle istnieje sporo rodzajów pytań, które pozwalają uczniowi sprawdzać swoją wiedzę, a nauczycielowi - wiedzę ucznia. Różnorodność pytań powinna urozmaicać kurs i chronić go przed monotonią. Mam nadzieję, że dostępne w Moodle rodzaje pytań zaspokoją zapotrzebowania nauczycieli i uczniów. W tym rozdziale poznamy dostępne w Moodle rodzaje pytań i nauczymy się je definiować. W kolejnym rozdziale dowiemy się, jak z nich tworzyć testy (quizy).

  • 6
    Wyświetl tylko temat 6

    ... i quizy cwaniak

    Pytania przygotowane do materiałów dydaktycznych gromadzimy w Moodle w banku pytań - można je tam przechowywać, grupować w kategorie, przesyłać do innych kursów. Z pytań zgromadzonych w banku możemy układać różnego rodzaju testy-quizy. Na tych zajęciach zapoznamy się ze strukturą banku, dowiemy się jak zarządzać pytaniami zgromadzonymi w banku i jak tworzyć z nich quizy wykorzystywane w kursie. Zobaczymy także jak Moodle ocenia quizy i jak może to zrobić nauczyciel.

  • 7
    Wyświetl tylko temat 7

    Lekcja inna niż znamy cook2

    Lekcja to jedna z form Moodle, która pozwala zauważyć, że komputer daje inne możliwości niż tradycyjne podręczniki. W lekcji przedstawiamy uczniowi ciąg kart-plansz. Po każdej z nich możemy zadać pytanie i w zależności od udzielonej przez ucznia odpowiedzi przejść do określonego miejsca w lekcji.
    Przygotowanie dobrej lekcji wymaga sporo przemyśleń i prób. Jednak gotowa lekcje może posłużyć wielu uczniom do przyswojenia, utrwalenia i powtórzenia materiału w niej przedstawionego.

  • 8
    Wyświetl tylko temat 8

    Warsztaty, czyli jak wyręczyć się uczniami knitting

    Warsztaty to forma, w której możemy pozwolić uczniom oceniać nawzajem swoje prace. Możemy to zrobić w sposób bardzo spontaniczny lub opracować wytyczne oceniania i wykonać kilka ocen wzorcowych. Pracę uczniów w ramach warsztatów może być wówczas oceniana zarówno w zależności od oceny, jakie wystawią im inni, jak i w zależności od "rzetelności" ich własnej oceny. W tym rozdziale pokażemy jak stworzyć warsztaty i zastanowimy się, jak określić ich parametry, by ocena była miarodajna.

  • 9
    Wyświetl tylko temat 9

    Wiki, czyli wspólne gromadzenie wiedzy sandpit

    Tematem tego rozdziału będzie wiki, forma naśladująca słynną Wikipedię. Pozwala on wielu osobom jednocześnie zbierać informacje i łatwo je włączać do wspólnego zasobu, jakim jest wiki. Przekonamy się, że skonstruowanie przejrzystej, uporządkowanej i estetycznej wiki jest zadaniem prostym. Pozwala przy tym włączyć uczniów w gromadzenie informacji i budowanie zasobu kursu, który może potem posłużyć innym.
    Po zapoznaniu się z treścią czterech pierwszych rozdziałów przybliżających formę wiki, wyjaśniających jak tworzyć jej strukturę i zawartość, warto poćwiczyć wspólne tworzenie wiki dodając swój wkład do wiki załączonego na końcu tematu.

  • 16
    Wyświetl tylko temat 16

    Dobre rady na... pożegnanie smutna

    W tej sekcji zamieszczone są słowniki, fora z poradami, informacje o innych kursach i podręcznikach.

Pomiń Ustawienia

Ustawienia

Pomiń Najświeższe wiadomości

Najświeższe wiadomości

Pomiń Nadchodzące terminy

Nadchodzące terminy

Brak nadchodzących spotkań
Pomiń Co się ostatnio działo?

Co się ostatnio działo?

Aktywność od sobota, 9 grudzień 2017, 12:46

Brak zmian od ostatniego zalogowania

Pomiń Zalogowani użytkownicy

Zalogowani użytkownicy

(Ostatnie 5 minut)
Żaden
Pomiń Kalendarz

Kalendarz

Ni. Pn. Wt. Śr. Cz. Pi. So.
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 Dziś poniedziałek, 11 grudzień 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31       

klucz wydarzenia

Pomiń Nawigacja

Nawigacja

Pomiń Szukaj w forach

Szukaj w forach