Strony
Uczestnicy
Temat 1
Temat 2
Temat 3
Temat 4
Temat 5
Temat 6
Temat 7
Temat 8
Temat 9
Temat 16
Zawartość kursu pozwala poznawać Moodle stopniowo, począwszy od najprostszych form, poprzez bardziej złożone, aż po formy dzielone z innymi narzędziami, formy nowe - niedawno opublikowane, oraz własnoręczne "dostrajanie" Moodle do potrzeb swojego kursu. Na każdym etapie zaznajamiania się z Moodle proponujemy praktyczne ćwiczenia, które pozwalają przekonać się osobiście, jak tworzy się poszczególne elementy kursu oraz jak z kursu korzysta uczeń. I: ElementarzOgólne zapoznanie z platformami i Moodle (temat 1)Rozpoczniemy od zapoznania się z możliwościami platform edukacyjnych i zobaczymy jak na tym tle prezentuje się Moodle. Następnie założymy nowy, jeszcze pusty kurs Moodle i dowiemy się, jakie istotne elementy strony kursu powinniśmy poznać już na samym początku. Proste elementy i formy Moodle (tematy 2-3)
Kolejny temat przeznaczymy na stworzenie prostego kursu Moodle. Skomponujemy go ze stosunkowo prostych elementów, których tworzenie można łatwo opanować. Przekonamy się, że już tak elementarna wiedza wystarcza, by wypełnić kurs materiałami dla uczniów, stworzyć ankietę, zadać im zadanie, które będą mogli przesłać przez internet, czy otworzyć forum, na którym będą mogli przedyskutować problem. W trzecim temacie skupimy się na uczniu w kursie - dowiemy się, jak dotrzeć do jego prac i opinii, jak je ocenić, jak badać jego aktywność. III: Coś więcej niż Moodle?Niestandardowe i nowe elementy Moodle (tematy 12-15)
W końcowych tematach kursu będziemy poruszać zagadnienia związane z dostosowaniem Moodle do specyficznych potrzeb kursu, rozszerzaniem możliwości Moodle o nowe formy i formy utworzone w innych systemach. Zajmiemy się także zagadnieniem przenoszenia utworzonych materiałów i całych kursów pomiędzy platformami Moodle zainstalowanymi na różnych komputerach. |
II: Po prostu Moodle
|