Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Kilka różnych wątpliwości 
Autor Wiadomość
Gwiazda 2Gwiazda 2
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lis 2009, o 00:28
Posty: 26
Post Kilka różnych wątpliwości
A więc tak:
-Przeczytałem na forum, że istnieje na świecie szybkim limit programów. Sztuk dwa. Cóż to oznacza?
-Kolejna sprawa to komunikaty. Czy mogą być wysyłane do nie-swoich jednostek?
-Jeszcze jedna rzecz odnośnie komunikatów - jak rozumiem, jeśli dwie jednostki, a i b, wyślą po jednym komunikacie do jednostki c... to dojdą w losowej kolejności, tak?

- Na koniec najważniejsze - czemu w oknie wpisywania programów nie można wklejać żadnych treści?! Mam spreparowany kod dla zbieracza, kopiuję go, i tu zagwozdka, nie da się go wklejać, a mimo to nie chciało by mi się przepisywać tych 30 linijek kodu.


30 wrz 2010, o 16:29
Zobacz profil
Gwiazda 1Gwiazda 1

Dołączył(a): 20 sty 2009, o 21:36
Posty: 69
Post Re: Kilka różnych wątpliwości
inperangua napisał(a):
-Przeczytałem na forum, że istnieje na świecie szybkim limit programów. Sztuk dwa. Cóż to oznacza?

To znaczy, że tylko 2 jednostki u jednego gracza mogą wykonywać programy. Przydzielenie większej ilości spowoduje błąd u nadmiarowych jednostek.
inperangua napisał(a):
-Kolejna sprawa to komunikaty. Czy mogą być wysyłane do nie-swoich jednostek?

Nie mogą. Zostaną zignorowane.
inperangua napisał(a):
-Jeszcze jedna rzecz odnośnie komunikatów - jak rozumiem, jeśli dwie jednostki, a i b, wyślą po jednym komunikacie do jednostki c... to dojdą w losowej kolejności, tak?

Tak, to znaczy niekoniecznie losowo ale kolejność jest niezdefiniowana i może być dowolna.
inperangua napisał(a):
- Na koniec najważniejsze - czemu w oknie wpisywania programów nie można wklejać żadnych treści?! Mam spreparowany kod dla zbieracza, kopiuję go, i tu zagwozdka, nie da się go wklejać, a mimo to nie chciało by mi się przepisywać tych 30 linijek kodu.

Zdecydowanie powinno być można, to okienko to jest zwykły textarea. Co się dokładnie dzieje i jaką masz przegląrdkę? Czy działa Ci wklejanie tego tekstu na innych stronach?


30 wrz 2010, o 23:13
Zobacz profil
Gwiazda 2Gwiazda 2
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lis 2009, o 00:28
Posty: 26
Post Re: Kilka różnych wątpliwości
Co do textboxa - działa mi to wszędzie, poza tymi dwoma oknami w świecie szybkim i wolnym. Mam Chrome'a, win 7.


1 paź 2010, o 20:40
Zobacz profil
Gwiazda 1Gwiazda 1

Dołączył(a): 20 sty 2009, o 21:36
Posty: 69
Post Re: Kilka różnych wątpliwości
inperangua napisał(a):
Co do textboxa - działa mi to wszędzie, poza tymi dwoma oknami w świecie szybkim i wolnym. Mam Chrome'a, win 7.

Ok, daj znać czy teraz lepiej.


1 paź 2010, o 22:35
Zobacz profil
Gwiazda 2Gwiazda 2
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lis 2009, o 00:28
Posty: 26
Post Re: Kilka różnych wątpliwości
Jest świetnie - nareszcie działa.
Jak rozumiem opcja, by każdy pojazd miał mniej lub bardziej skomplikowany program jest możliwa, ale tylko na świecie wolnym, tak?
Jeszcze jedno pytanie. Czy udałoby się rozwijać grę możliwie też w kierunku większej ilości rund, pozwoliłoby to na bardziej zaawansowane techniki, które normalnie prawdopodobnie nie zdążyły by nawet pokazać jakichkolwiek efektów swych działań. Nie ukrywam, projektuję pewien skomplikowany system, i chciałbym zobaczyć go w działaniu. Mogę spróbować opisać szkic koncepcyjny, na życzenie.


1 paź 2010, o 23:16
Zobacz profil
Gwiazda 1Gwiazda 1

Dołączył(a): 20 sty 2009, o 21:36
Posty: 69
Post Re: Kilka różnych wątpliwości
inperangua napisał(a):
Jak rozumiem opcja, by każdy pojazd miał mniej lub bardziej skomplikowany program jest możliwa, ale tylko na świecie wolnym, tak?

Tak, ze względu na niezbędny czas na uruchamianie tych programów.

inperangua napisał(a):
Jeszcze jedno pytanie. Czy udałoby się rozwijać grę możliwie też w kierunku większej ilości rund, pozwoliłoby to na bardziej zaawansowane techniki, które normalnie prawdopodobnie nie zdążyły by nawet pokazać jakichkolwiek efektów swych działań.

Pewnie masz na myśli więcej tur. Tak ma być, wraz ze wzrostem poziomu skomplikowania gry. Z tym, że sam rozwój zależy generalnie od zainteresowania grą.

inperangua napisał(a):
Nie ukrywam, projektuję pewien skomplikowany system, i chciałbym zobaczyć go w działaniu. Mogę spróbować opisać szkic koncepcyjny, na życzenie.

Bardzo chętnie przeczytam, proszę na PW.


1 paź 2010, o 23:42
Zobacz profil
Gwiazda 2Gwiazda 2
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lis 2009, o 00:28
Posty: 26
Post Re: Kilka różnych wątpliwości
Naszła mnie kolejna wątpliwość - mianowicie, w jaki sposób moja własna jednostka, która stoi przy bazie, i nie dostała żadnych komunikatów może zoorientować się, jakie jest id mojej bazy? Wydaje mi się to niezbędne, gdyż bez tego nie może się z nią komunikować.


1 paź 2010, o 23:50
Zobacz profil
Gwiazda 1Gwiazda 1

Dołączył(a): 20 sty 2009, o 21:36
Posty: 69
Post Re: Kilka różnych wątpliwości
inperangua napisał(a):
Naszła mnie kolejna wątpliwość - mianowicie, w jaki sposób moja własna jednostka, która stoi przy bazie, i nie dostała żadnych komunikatów może zoorientować się, jakie jest id mojej bazy? Wydaje mi się to niezbędne, gdyż bez tego nie może się z nią komunikować.

a) Może przeczytać otoczenie i zobaczyć Bazę w pobliżu.
b) Może wysłać LIST UNITS i w otrzymanej liście znaleźć Bazę.
c) Baza może wysyłać komunikat do jednostek z informacją o sobie (np. do wszystkich albo tylko do nowych).
d) Baza wydając polecenie produkcji może od razu wyposażać jednostki w program (może być generowany automatycznie), który w tekście będzie mieć zaszyty id Bazy.


1 paź 2010, o 23:58
Zobacz profil
Gwiazda 2Gwiazda 2
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lis 2009, o 00:28
Posty: 26
Post Re: Kilka różnych wątpliwości
Ale nie istnieje sposób, by jednostką A zobaczyć id jednostki B i wysłać jej komunikat w tej samej turze? Zakładając że nie ma zapisanego id tej jednostki.


2 paź 2010, o 00:06
Zobacz profil
Gwiazda 1Gwiazda 1

Dołączył(a): 20 sty 2009, o 21:36
Posty: 69
Post Re: Kilka różnych wątpliwości
Jeśli widać jednostkę w otoczeniu to właściwie id jest podany. W innych przypadkach to niemożliwe. Ale można to obejść poprzez wysyłanie sobie id "na wszelki wypadek".


2 paź 2010, o 00:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Forum style based on STSoftware Hestia.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL