Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Scriptcraft na własnym komputerze 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 26 wrz 2010, o 15:57
Posty: 10
Post Scriptcraft na własnym komputerze
Witam! Czy nie byłoby wspaniale, gdyby tak móc przetestować swoje programy na własnym komputerze, zanim zmierzą się one na portalu WPI z realnymi graczami? Pomału staje się to coraz bardziej realne, ponieważ właśnie piszę klon Scriptcrafta, którego można uruchomić na własnym komputerze! W tej chwili wypuściłem wersję 0.1. Udostępnia ona najbardziej podstawową funkcjonalność. Chciałbym otrzymać od Was informacje zwrotną, jak oceniacie mój projekt i w którym kierunku powinien on pójść.

Instalacja i uruchomienie
W chwili obecnej moja wersja Scriptcraft'a działa pod Pythonem 2.6 i 2.7 pod Linuxem. Planowana jest obsługa także systemu Windows.

Instalacja nie wymaga praw administratora.

Instalujemy zależności:
Kod:
sudo apt-get install python-imaging-tk

Następnie ściągamy kod źródłowy Scriptcrafta z githuba:

I uruchamiamy grę:
Kod:
python scriptcraft/scriptcraft/client.py


Warto mieć konsolę na wierzchu - są na nią wypisywane szczegółowe informacje dotyczące zaznaczonej jednostki lub pola mapy.

Screenshot
@ edit: Screenshot usunięty.

Jak widać, nie mam zdolności artystycznych. Powiedzmy, że ta grafika to wersja developerska... :) Docelowo będzie taka sama jak w internetowej wersji, jeżeli tylko jej twórcy zgodzą się na to.

Więcej...
Więcej na githubie: https://github.com/krzysiumed/scriptcraft. Znajduje się tam opis możliwości obecnej wersji aplikacji oraz krótki przewodnik jak z niej korzystać.

Bardzo proszę o konstruktywne komentarze. Jeżeli podczas instalacji wystąpią problemy - napiszcie o tym. To samo tyczy się wszelkiego rodzaju bugów. Pomoże mi to udoskonalić grę.


Ostatnio edytowano 14 wrz 2012, o 10:48 przez Krzysztof Mędrela, łącznie edytowano 4 razy



24 kwi 2012, o 15:58
Zobacz profil
Gwiazda 2Gwiazda 2

Dołączył(a): 2 sie 2010, o 20:56
Posty: 27
Post Re: Scriptcraft na własnym komputerze
Ok, w razie wystąpienia błędu:
Kod:
ImportError: cannot import name ImageTk

Należy zainstalować:
Kod:
sudo apt-get install python-imaging-tk


6 maja 2012, o 17:25
Zobacz profil

Dołączył(a): 26 wrz 2010, o 15:57
Posty: 10
Post Re: Scriptcraft na własnym komputerze
@Filip Czaplicki: Dzięki za informację, dodałem stosowną adnotację do opisu instalacji.

Generalnie zmieniłem trochę sposób instalacji - zamiast instalacji z pypi ściągany jest kod źródłowy z githuba. Dzięki temu nie są potrzebne prawa administratora.


6 maja 2012, o 20:36
Zobacz profil

Dołączył(a): 26 wrz 2010, o 15:57
Posty: 10
Post Re: Scriptcraft na własnym komputerze
Druga wersja Scriptcrafta jest już dostępna! Wprowadziłem dużo zmian:

  • Uproszczona instalacja pod Linuxem. Wystarczy wprowadzić następujące polecenia:
    Kod:
    sudo apt-get install python-imaging-tk tk8.5 tk8.5-dev tcl8.5 tcl8.5-dev python-tk
    sudo pip install PIL
    git clone https://github.com/chrismedrela/scriptcraft.git
    python scriptcraft/runclient.py

  • Binarki dla Windowsa. Nie trzeba już mieć zainstalowanego Pythona, aby przetestować grę! Binarki zawierają wszystko, co potrzeba i można je ściągnąć z https://github.com/chrismedrela/scriptcraft/raw/windows-dist/scriptcraft-for-windows.zip.

  • Nowa grafika. Taka sama jak w oryginalnej, internetowej wersji Scriptcrafta. Już człowieka nie skręca, gdy patrzy na screenshot:

    Obrazek

  • Poprawiony interfejs. Więcej skrótów klawiaturowych, możliwość wydawania komend przy pomocy myszy (zaznaczenie jednostki lewym klawiszem myszy, wskazanie miejsca docelowego prawym). Możliwość wygodnego modyfikowania kodu oraz podglądu wyniku kompilacji i wykonania programu w oknie po dwukrotnym kliknięciu lewym przyciskiem myszy na jednostce. Spolszczenie.

  • Liczne drobne zmiany. Konfigurowalność (możliwość zmodyfikowania poleceń kompilacji i wykonania programu dzięki plikowi configuration.ini). Mapa z oryginalnego tzw. szybkiego świata (http://informatyka.wroc.pl/node/722). Zoptymalizowany kod gry. Asynchroniczne kompilacja i wykonywanie programów jednostek oraz wyliczanie następnego stanu gry, dzięki czemu gra już nie zawiesza się. Dodany tzw. język output umożliwiający bezpośrednie nadawanie jednostkom komend.

Zachęcam do testowania. Dokładny opis możliwości, instalacji, konfiguracji, uruchomienia oraz krótkie wprowadzenie znajdują się na githubie: https://github.com/chrismedrela/scriptcraft. Proszę o opinie i konstruktywną krytykę.


14 wrz 2012, o 10:47
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Forum style based on STSoftware Hestia.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL