Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Propozycje związane z rozwojem gry 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 26 wrz 2010, o 15:57
Posty: 10
Post Propozycje związane z rozwojem gry
Jak wiadomo pewnym minusem ScriptCrafta jest to, że gracze nie mogą uruchamiać rozgrywek na swoim komputerze. Jest co prawda świat szybki, na którym można testować swoje taktyki, ale dużo łatwiej byłoby utworzyć na własnym komputerze rozgrywkę i zasymulować pewną liczbę tur. Nie byłoby się ograniczonym przez narzucone limity (tura 5 sekund, max. 2 programy). Na pewno zwiększyłby się komfort gry. W związku z tym chciałem zadać pytanie:

Czy jest możliwość opublikowania kodu gry (przypuszczam jednak, że ze względów bezpieczeństwa nie)?

Pytam o to, bo pracuję nad skryptem w Pythonie, który pozwalałby właśnie na symulowanie rozgrywek na własnym komputerze.

Drugie pytanie, które chciałbym zadać to pytanie o stosunek Twórców do inicjatyw graczy dotyczących silnika gry. Jeśli na przykład napiszę własny silnik ze zmienionymi trochę zasadami gry, to co na to Organizatorzy? Chodzi o to, że nie chciałbym, aby moja praca włożona w napisanie silnika poszła na marne w sytuacji gdy np. zabraknie mi czasu na dokończenie go.


22 gru 2010, o 21:17
Zobacz profil
Gwiazda 1Gwiazda 1

Dołączył(a): 20 sty 2009, o 21:36
Posty: 69
Post Re: Propozycje związane z rozwojem gry
krzysiumed napisał(a):
Jak wiadomo pewnym minusem ScriptCrafta jest to, że gracze nie mogą uruchamiać rozgrywek na swoim komputerze. Jest co prawda świat szybki, na którym można testować swoje taktyki, ale dużo łatwiej byłoby utworzyć na własnym komputerze rozgrywkę i zasymulować pewną liczbę tur. Nie byłoby się ograniczonym przez narzucone limity (tura 5 sekund, max. 2 programy). Na pewno zwiększyłby się komfort gry. W związku z tym chciałem zadać pytanie:

To prawda. Można by co prawda opublikować jakiś symulator, ale głównym problemem byłoby samo uruchamianie programów na domowym komputerze. Wymaga to bowiem konfiguracji dla każdego języka, sandbox odpada więc uruchamianie cudzych programów nie byłoby bezpieczne. No i wydajność na przeciętnym sprzęcie byłaby raczej gorsza niż na WPI, więc przy kilku programach tura musiałaby mieć conajmniej kilkanaście sekund.

krzysiumed napisał(a):
Czy jest możliwość opublikowania kodu gry (przypuszczam jednak, że ze względów bezpieczeństwa nie)?

Niestety nie. Także dlatego, że uruchomienie tego w domu byłoby zbyt skomplikowane, trzeba by więc stworzyć odpowiednią wersję release dla ludzi.

krzysiumed napisał(a):
Pytam o to, bo pracuję nad skryptem w Pythonie, który pozwalałby właśnie na symulowanie rozgrywek na własnym komputerze.

Drugie pytanie, które chciałbym zadać to pytanie o stosunek Twórców do inicjatyw graczy dotyczących silnika gry. Jeśli na przykład napiszę własny silnik ze zmienionymi trochę zasadami gry, to co na to Organizatorzy? Chodzi o to, że nie chciałbym, aby moja praca włożona w napisanie silnika poszła na marne w sytuacji gdy np. zabraknie mi czasu na dokończenie go.

Organizatorzy będą zaciekawieni. Ale nie wiem czego dotyczy to pytanie.
Jeśli np. byłoby to coś jak symulator rozgrywek to możemy opublikować go dla ludzi.


23 gru 2010, o 00:21
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Forum style based on STSoftware Hestia.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL